Nové nádraží v Ústí nad Labem
Nová prosklená odbavovací hala, moderní a příjemné prostory pro cestující a kvalitní zázemí pro zaměstnance, to vše nabízí zrekonstruovaná výpravní budova Ústí nad Labem hlavní nádraží. Modernizace objektu ústeckého hlavního nádraží byla jednou z nevýznamnějších investičních akcí Českých drah v uplynulých dvou letech. Kromě celkové rekonstrukce výpravní budovy došlo k vybudování nového centrálního vstupu do výpravní budovy, který vytvořil logické propojení s podchodem vedoucím až na nábřežní prostor Labe. Všechny úpravy byly realizovány tak, aby výsledný efekt splňoval nároky jednoho z nejvytíženějších nádraží v ČR. Hlavním nádražím v krajském městě projdou cca 2 miliony cestujících ročně.
Modernizovaná odbavovací hala je situována na ploše 170 m2, a to v nové, prosklené části výpravní budovy včetně zajímavého ochozu pro veřejnost, kde mají cestující možnost příjemně vyčkat na příjezd svého vlaku. V rámci nové odbavovací haly jsou k dispozici 4 nové pokladny, včetně mezinárodní, další služby pak poskytuje ČD centrum. K zobrazení informací o přijíždějících a odjíždějících železničních spojích slouží moderní velkoplošné panely. V odbavovací hale mají cestující možnost využít Wi-Fi připojení k internetu, prodejní automaty s občerstvením, ale také například bankomat. V druhé části objektu cestující naleznou zavazadlovou pokladnu a komerční prostory pro nákup tiskovin a občerstvení. Celý prostor výpravní budovy je vybaven bezpečnostním kamerovým systémem a samozřejmě splňuje bezbariérové přístupy pro hendikepované cestující.
Dokončením rekonstrukce došlo k naplnění společného Memoranda uzavřeného mezi Českými drahami, a.s., městem Ústí nad Labem a Správou železniční dopravní cesty, s.o. Nový vstup do budovy, který byl součástí první etapy stavebních prací, zajistil nejen přímý přístup do podchodu, ale také propojení centrální městské části s nábřežím a návazně s městskou částí Střekov.
Foto: © MHDÚstí.cz
Rekonstrukce začala v prosinci 2011 a realizovala se ve dvou etapách, cestujícím byla k dispozici vždy jedna polovina prostor nádraží. Část původní historické budovy byla zachována a modernizována, ve zbývající části nádraží vznikla nová prosklená odbavovací hala podle architektonického návrhu Atelieru AP, s.r.o., který projekčně zpracovala společnost SUDOP Praha, a.s.
Projekt řeší citlivé skloubení nových konstrukcí s původními. Rekonstruované nádraží nabízí kromě zvýšené kultury odbavení i další služby, zejména vnitřní terasu v hale s výhledem na Větruši i provoz nádraží.
Rekonstrukci zrealizovala na základě výběrového řízení společnost BM Construction, s.r.o. Celková cena investice do rekonstrukce výpravní budovy dosáhla 45 mil. Kč.
Výpravní budova Ústí nad Labem hlavní nádraží byla postavena v roce 1850. Nálety v roce 1945 ji značně poškodily a od tohoto roku byla v provozu jako funkční provizorium.
Zdroj: ČD
U tohoto článku můžete vkládat komentáře pomocí Facebooku. Uvítáváte takovou změnu? Napište nám to do komentářů!